Pressemeddelelse: BEOF holder forsyningspriserne i ro - og nogle falder endda | Bornholms Energi og Forsyning

Pressemeddelelse: BEOF holder forsyningspriserne i ro - og nogle falder endda

Taksterne for 2020 har for nyligt været behandlet i BEOF’s bestyrelse, og der er godt nyt til de bornholmske forbrugere. Priserne holdes stort set i ro i 2020, og på vand og tømningsordningen bliver de endda sat ned med 10 pct.

Efter en periode med stort fokus på BEOF’s økonomi og investeringsbehov i den bornholmske infrastruktur, er man nu så langt, at priserne for 2020 kan meldes ud til bornholmerne.

- Vi er glade for at kunne informere om, at der kommer stort set ingen prisstigninger til næste år - et par af vores forsyningsområder falder endda, og specifikt på spildevand er der blot tale om en justering i forhold til den generelle prisudvikling. Det viser, at vores virksomhed er på rette kurs, og at vi nu har det solide overblik over økonomien, der gør, at vi på de enkelte forsyningsarter kan se fremad og tydeligere se de fremtidige investeringsbehov. Det er rigtig godt, udtaler Rasmus Sielemann Christensen, der er direktør i BEOF.

Fald på vand og tømningsordning

Helt konkret bliver prisen på vand nedsat med 76 øre. pr. kubikmeter vand. Det betyder, at en gennemsnitlig husstand vil opleve en årlige besparelse på ca. 100 kr., og har man septiktank, vil regningen for tømning fremover blive 46,50 kr. mindre pr. år ved årlig tømning

- Jeg ved godt, at det jo ikke er som at vinde den store gevinst, men det er trods alt bedre, end når priserne går op, så sammen med bornholmerne vil vi glæde os over den positive udmelding, slutter Rasmus Sielemann Christensen.

De konkrete priser på de respektive forsyningsarter kan findes på beof.dk

For yderligere oplysninger:

Direktør: Rasmus Sielemann Christensen