Spring navigation over

Skal du melde flytning?

Det er nemt. Du udfylder formularen, så klarer vi resten og sikrer, at dine kundeoplysninger bliver opdateret alle de steder, hvor du er kunde hos os.

Meld din flytning
Familie med flyttekasser.

Meld flytning i god tid!

Når du flytter ud

skal du give besked senest 14 dage før

Når du flytter ind

skal du give besked senest den dag du overtager

Tips til din flytning

1

 

Meld flytning til folkeregisteret

 

Start med at melde din flytning til folkeregisteret på Borger.dk senest fem dage efter, at du er flyttet. På den måde får PostNord, SKAT og andre offentlige instanser besked.

2

 

Giv os besked

 

Du skal give os besked, hvis du flytter. Glemmer du det, kan du risikere at hænge på regningen på din gamle adresse.

 

Du kan nemt melde flytning her

3

 

Internet & TV

 

Giv besked til din tv- og internetudbyder om at du flytter. Husk også at undersøge mulighederne for internet og tv på din nye adresse

4

 

Og så til alle andre..

 

Husk også at give din nye adresse til for eksempel arbejdsgiver, fritidsaktiviteter, forsikringsselskab og eventuelle foreninger, som du er medlem af.

5

 

Ret din forskudsopgørelse

 

Har du købt eller solgt fast ejendom i forbindelse med din flytning, så kan dit fradrag ændre sig. Dit kørselsfradrag kan også ændre sig, hvis du får længere eller kortere transporttid til arbejdet. 

 

6

 

I øvrigt..

 

Husk også at undersøge mulighederne for boligstøtte, afklar om der skal laves ændringer i dine forsikringer og tjek skat.dk

 

Mest stillede spørgsmål

Du kan tidligst melde din flytning 2 måneder før flyttedatoen.

 

Skal du flytte ud?
Fristen for at melde flytning er senest 10 hverdage før. Nåede du det ikke, skal du stadig give os din flyttedato, så registrerer vi din flytning fra den tidligst mulige dato. Vær opmærksom på, at du hæfter for forbruget på din gamle adresse, indtil vi har registreret, at du er flyttet.

 

Skal du flytte ind?
Fristen for at melde flytning er på overtagelsesdagen. Nåede du det ikke, skal du stadig give os din flyttedato, så registrerer vi din flytning fra den tidligst mulige dato.

Ja, du skal betale regningen, som du plejer – også selvom den dækker en periode, efter du er flyttet. Så retter vi til i den sidste regning, du får. Har du betalt for meget, får du selvfølgelig pengene tilbage. 

Vær opmærksom på, at du hæfter for forbruget på din gamle adresse, indtil vi har registreret, at du er flyttet.

Du modtager en opgørelse på forbruget i din tidligere bolig inden for 5 uger. Hvis du imod forventning ikke har modtaget en slutopgørelse, skal du kontakte Kundeservice på 56 900 000.

Meld straks flytning på hjemmesiden eller ring til os på 56 900 000. Så framelder vi el i din tidligere bolig og tilmelder din nye, hvis du ønsker at fortsætte som kunde hos os.

 

Vær opmærksom på, at det ikke er sikkert, at vi har mulighed for at ramme flyttedatoen, når du afmelder for sent. Du hæfter ifølge reglerne for forbruget, så længe du ikke er afmeldt.

I dag har de fleste danske boliger en fjernaflæst måler, hvor vi automatisk kan hente aflæsningen. Der er dog enkelte undtagelser, hvor du selv skal aflæse vand og varmemåleren.

Du kan indtaste din aflæsning, når du melder flytning her på siden. Du kan dog godt melde flytning uden en aflæsning.

Nej. Ønsker man automatisk betaling, skal man tilmelde sig på ny, når man flytter til en anden adresse. Betalingsaftalen på adressen du fraflytter opsiges automatisk, når der ikke længere betales.