Kundeforhold | Bornholms Energi og Forsyning

Hvad kan vi hjælpe med?

image/svg+xml Ikon_kvadrat_kunde
Kundeforhold

Kundeforhold

MinForsyning

  • Du kan logge på minforsyning.beof.dk med NemID eller ved at anvende e-mail og adgangskode.

     

    Login med privat NemID eller erhvervs NemID

    Du logger på med dit private NemID på samme måde som på andre hjemmesider der benytter NemID som f.eks. e-boks.dk eller din netbank. 

    Vær opmærksom på at første gang du logger på med NemID, bliver du bedt om at aktivere din brugerprofil ved at indtaste din e-mailadresse og derefter indtaste den kode du modtager via e-mail fra noreply@kmd.dk. Koden er kun gyldig i 30 min.

     

    Login med e-mail og adgangskode

    Ønsker du ikke at logge på med NemID kan du oprette et login med din e-mailadresse. Er det første gang du logger på skal du oprette dig som bruger ved at vælge ”Opret ny bruger” på forsiden.

    Udfyld herefter alle felter og klik på ”OPRET”. Det er vigtigt, at e-mail udfyldes korrekt, da den bruges i kommunikationen fremover. Kodeordet skal du anvende, når du fremover logger ind.

     

    Når du har klikket på ”OPRET”, vil du få en lille besked om, at ”Brugeren er oprettet”. Herefter modtager du en e-mail med et aktiveringslink for at bekræfte at din e-mailadresse er rigtig og aktivere din bruger. E-mailen bliver sendt fra noreply@kmd.dk

    Du skal klikke på linket angivet i e-mailen. En ny besked fortæller, at ”Brugeren er nu aktiveret” og det er nu muligt at logge ind med den nye bruger.

  • Første gang du logger ind efter du er blevet oprettet, skal du tilknytte de kundeforhold eller adresser, som du ønsker at følge i MinForsyning. Du skal altså kun tilknytte dem én gang, og herefter vil de fremgå hver gang du logger ind. 

     

    Du skal bruge dit kundenummer og aktiveringskode, som står på dine regninger. Vær opmærksom på, at du har et kundenummer for hvert kundeforhold du har hos os. Det vil sige, at du har et særskilt kundenummer for vand, varme og el og for hver adresse du har hos os.

     

    Særligt for dit el-kundeforhold gælder dog, at du også kan genbruge dit gamle kundenummer og internetkode, som du benyttede på den gamle MinEnergi selvbetjeningsportal, og som står på dine gamle el-regninger.

     

    Sådan gør du

    Klik på ikonet med en person øverst i højre hjørne. Tryk herefter på 'tilføj adresse'.

    For at tilknytte en adresse, udfylder du felterne med Kundenummer og Aktiveringskode, som du finder på regningen. Når du trykker på ’TILFØJ’ hentes og vises de pågældende data, som er tilknyttet denne adresse.

    Øverst til højre vises den adresse du har valgt:

    Ved klik på det lille ikon ved siden af kan du tilføje en adresse eller vælge mellem de adresser, du allerede har tilføjet:

  • Når du er logget ind, vil du se en menu med forskellige menupunkter hvor du kan bl.a. se dit forbrug i time, dags, måneds og årsopløsning på din vand-, varme- og el-måler. Du kan også se dine aflæsninger og dine regninger. Du har desuden mulighed for at betale med kort, hvis du har udeståender i forhold til dine regninger. Under Min Profil kan du se dit oplysninger vi har registreret om dig og giv os dit samtykke til brug af CPR-nummer i forhold til e-Boks og NemKonto. Du kan også tilmelde dit betalingskort eller tilmelde dig Betalingsservice og få notifikationer på e-mail når vi har dannet en ny regning til dig.

    Menuen foldes ind ved klik på den lille pil øverst. Når menuen er foldet ind, vil ikonerne stadig være synlige. Holdes musen over ikonet vises titlen på menupunktet. Menuen kan foldes ud igen ved klik på ’burger-ikonet’ (de 3 streger). Nederst i menuen kan du logge ud af MinForsyning.

  • Hvis du har glemt dit kodeord, kan du på helt normal vis få tilsendt et nyt ved at indtaste den tilknyttede email.

Regning

  • En a conto-betaling er et fastsat beløb, der fungerer som forudbetaling for dit forbrug med henblik på en endelig afregning. Et a conto-beløb er dermed et cirka beløb, der beregnes ud fra et skøn omkring dit forventede forbrug, f.eks. på baggrund af tidligere lejeres forbrug.

Flytning

  • Du melder flytning til os ved at indsende flytteformularen.

Opsigelse

  • Nej, ikke nødvendigvis. Det kommer an på, hvor du flytter hen, og hvilke produkter, du vil fortsætte med. F.eks. kan vores el-produkt tages med alle steder i Danmark. Kontakt vores Kundeservice for at høre om mulighederne.

  • Du skal kontakte vores Kundeservice. Du finder kontaktoplysninger og åbningstider herunder.

Afdragsordning

  • Hvis du ikke har mulighed for at betale din regning, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice for en dialog omkring en mulig afdragsordning. 

Diverse

  • Vi bestræber os altid på at give vores kunder en god og korrekt service. Men vores medarbejdere kan naturligvis også begå fejl. Hvis det skulle ske, vil vi meget gerne høre fra dig. Så vil vi gøre hvad vi kan for at rette op på det. Klik på linket for at se om mulighederne i forbindelse med en klagesag.

  • Du kan enten sende en kontaktformular, som du finder under kundeservice her på hjemmesiden, eller du kan sende en mail til kundeservice@beof.dk med Reg. Nr. og kontonummer, så sender vi dit tilgodehavende hurtigst muligt.

  • Du har ikke mulighed for selv at ændre dit forbrug her på hjemmesiden, men du er altid velkommen til at kontakte kundeservice på 56900000, så ser vi, hvad vi kan gøre.

  • Ring på 56 900 000 eller send en mail på kundeservice@beof.dk, så ringer vi dig op.

  • Du kan tilmelde dig vores SMS-service og få oplysninger om driftsforstyrrelser på Vand, Varme og Spildevand direkte på din mobiltelefon. Bemærk, at du altid kan afmelde SMS-servicen igen.

Disclaimer: Der tages forbehold for evt. fejl, ny lovgivning og løbende ændringer i materialerne i spørgsmål og svar-sektionen (FAQ). Det er derfor at anse som en vejledende funktion, der ikke kan udgøre for rådgivning. Vi bestræber os på at ajourføre materialerne, men hvis du er i tvivl, så kontakt os.